توصیه هایی در مورد سوخت گیری در خودرو

توصیه هایی در مورد سوخت گیری در خودرو

نازل مقدار سوخت را در باک مشخص می کند و به دلایل مسائل ایمنی کنیستر ( فیلتر جذب بخار سوخت ) جریان ینزین را متوقف می کند.

( برای دیدن ادامه مطلب کلیلک کنید)

در زبان انگلیسی کلمه گاز (gas) که مخفف کلمه گازولین (gasoline) به معنای سوخت می باشد سوخت بنزین از خود بخار تولید می کند و قابلیت اشتعال و انفجار دارد و سمی و بسیار فرار است و این گاز به دلیل بی رنگ بودن قابل دید نخواهد بود .

در گذشته لوله ای در باک برای خروجی گاز سوخت وجود داشت که گاز را به خارج هدایت میکرد ولی اثرات مخرب برای محیط زیست در پی داشت و یکی از عوامل آلودگی هوا به شمار می رفت ولی امروزه راه چاره مناسبی برای آن یافت شده که استفاده از کنیستر یا فیلتر بخار بنزین است .

یکی از راهکارهای جلوگیری از خرابی کنیستر در موقع سوخت گیری است وقتی که نازل بنزین جریان پمپ بنزین را قطع می کند نباید به پر کردن باک ادامه داد چون مایع سوخت کنیستر یا همان فیلتر سوخت را دچار ایراد می کند و به خرابی این قطعه منجر می شود .

پر کردن باک پس از قطع توسط نازل و دوباره سوخت گیری کردن به غیر از خراب کردن کنیستر باعث ریختن بنزین بر روی زمین منجر می شود که به غیر از آلودگی های زیست محیطی خطر آتش سوزی را نیز به دنبال دارد و در مواردی باعث پاشش بنزین روی دست لباس و کفش خواهد شد که علاوه بر مشکلات بوی بد و خطرات احتمالی را در پی دارد.

اصولا امکان پر کردن بنزین تا مرز نهایت یا به اصطلاح لبالب وجود ندارد چون نازل نسبت به ورودی و خروجی بخار و مایع سوخت جریان سوخت را قطع می کند هر چند راههایی برای این کار وجود دارند که به هیچ وجه توصیه نمی شود .

بنابراین به دلیل مسایل ذکر شده در زمینه نگهداری از قطعات خودرو مانند کنیستر  , ایمنی و محیط زیست در هنگام سوخت گیری بعد از قطع نازل توصیه نمی گردد.

بعضی از رانندگان راههای غیر اصولی برای متوقف نکرئن نازل سوخت به کار می برند مانند : فشار ب روی دستگیره نازل , بیرون آوردن نازل تا مرز کنیستر که هر دوی این کار باعث ورود مایع سوخت به فیلتر بخار بنزین و خرابی آن و ریختن بنزین به بیرون باک می شود .