دبی از بهترین مقاصد گردشگری است که طی سالیان اخیر، با جاذبه‌های شگفت‌انگیز توجه بسیاری از گردشگران از تمام نقاط دنیا را به خود جلب کرده ‌است. این شهر که در امتداد خلیج فارس قرار دارد، آب و هوایی گرم داشته و پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی است که با زیرساخت‌های مدرن، تفریحات و هتل‌های فوق لوکس در تمامی فصل‌ها به‌خصوص زمستان و پاییز و حتی بهار پذیرای گردشگران دنیا است. اما هرکسی اجازه ورود به این شهر را ندارد و پیش از سفر به دبی، باید برای کسب ویزای توریستی اقدام کنید. اخذ ویزای توریستی دبی شرایط و قوانینی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

چرا دبی را برای بازدید انتخاب کنیم؟

دبی شهری گرم و با جاذبه‌های بسیار است. هر ساله، بیش از هزاران نفر به دبی سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های این شهر مدرن لذت ببرند. برای سفر به این شهر زیبا، نیاز به ویزای توریستی کشور امارات دارید که در صورت کامل بودن مدارک شما، در مدت زمان کوتاهی این ویزا برای شما صادر می‌شود.

با داشتن ویزای توریستی دبی، می‌توانید از جاذبه‌های این شهر مانند بازدید از طبقات مختلف برج خلیفه، برج العرب، پارک‌های آبی متعدد و سافاری آفریقایی و… بهره‌مند شوید و سفری به‌یادماندنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. معمولاً از دبی به عنوان شهری با هتل‌های فوق لوکس و تفریحات لاکچری یاد می‌شود؛ اما خبر خوب این است که برای هر بودجه و هر سلیقه، تفریحات و مراکز اقامتی مناسب وجود دارد. بنابراین در این مورد، نگرانی زیادی نداشته باشید.

صدور ویزای توریستی امارات متحده عربی شرایط و قوانینی دارد که در صورت رعایت نکردن آنها، درخواست ویزای شما پذیرفته نخواهد شد. همچنین ویزای امارات متحده عربی در انواع مختلفی صادر می‌شود که در ادامه با شرایط و کاربرد هر یک از آنها آشنا خواهیم شد.

شرایط اخذ ویزای توریستی دبی

انواع ویزای توریستی دبی کدامند؟

ویزای امارات متحده عربی در انواع مختلفی برای متقاضیان صادر می‌شود؛ ویزاهای بازدید و توریستی 30 روزه هستند و می‌توان آنها را به مدت 60 روز تمدید کرد. انواع ویزاهای توریستی دبی عبارتند از:

ویزای توریستی-تجاری

ویزای توریستی-تجاری برای 60 روز قابل دریافت بوده و از داخل خاک امارات قابل تمدید می باشد.اما باید توجه داشت که این قضیه ممکن است با توجه به قوانین و مقررات موردنظر وزارت کار امارات متفاوت باشد. بهتر است قبل از اقدام به تمدید، اطلاعات دقیق را از مراجع مربوطه دریافت کنید.

ویزای بلند مدت چند ورودی

این نوع ویزا 90 روز اعتبار دارد و برای افرادی که قصد اقامت و بازدید طولانی مدت از دبی را دارند، مناسب است. در صورت تمایل شما، این ویزا می‌تواند با پرداخت هزینه تمدید شود. نوعی ویزای توریستی یک ساله وجود دارد که شهروندان ایرانی مجاز به دریافت آن نیستند؛ اما ویزای 5 ساله مولتی (چند ورودی) دبی برای ایرانیان در برنامه‌های این کشور قرار داده‌ شده ‌است.

ویزای مهاجرتی:

این نوع ویزا برای مدت طولانی تری صادر می‌شود، معمولاً برای اقامت موقت یا دائم در امارات مورد استفاده قرار می گیرد.

به هر حال، امکان تمدید مدت اعتبار ویزا وجود دارد، اما باید مراحل مشخصی از جمله پرداخت هزینه‌های مرتبط و ارائه اسناد مورد نیاز را انجام دهید.

انواع ویزای توریستی دبی

چگونه برای اخذ ویزای توریستی دبی اقدام کنیم؟

با رعایت برخی نکاتی که در ذیل آمده ‌است، روند اخذ ویزای توریستی دبی را تسریع و ساده‌تر کنید:

هنگامی که این موارد را بررسی کردید، مرحله بعدی درخواست آنلاین برای ویزای امارات است. یک فرم ساده ویزا را به‌درستی و کامل پر کرده و با هزینه‌های ویزا ارسال کنید. در مرحله بعد، اسنادی را که از درخواست ویزای امارات پشتیبانی می‌کنند جمع‌آوری کنید. نیازی به حضور شما در سفارت امارات متحده عربی نیست و تمامی مراحل صدور ویزا به صورت آنلاین و توسط اپراتورها انجام می‌شود.

مدارک لازم برای ویزای توریستی دبی

 امارات متحده عربی مانند هر کشور دیگر، شرایط و مدارکی را برای صدور ویزا در نظر دارد. برای اخذ ویزای توریستی دبی، مدارک زیر را به همراه فرم درخواست ویزا ارسال کنید:

اخذ ویزای توریستی دبی

قوانین و شرایط ویزای توریستی دبی(امارات):

قوانین و شرایط ویزای توریستی امارات متغیر بوده و بسته به تغییرات قوانین مهاجرتی و سیاست‌های ویزایی جاری، متفاوت باشند. اما در عموم، برخی از شرایط و قوانین معمولاً در خصوص ویزای توریستی امارات شامل موارد زیر می‌شود:

    سایر مدارک: برخی مدارک دیگر مانند فرم درخواست ویزا، عکس رنگی و مدارک اضافی ممکن است برای صدور ویزا لازم باشد.

بهتر است قبل از اقدام به درخواست ویزای توریستی امارات، با کارشناسان اپلای 118 تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق و کامل در مورد شرایط و قوانین جاری ویزای توریستی را بدست آورید.

دلایل رد شدن ویزای دبی

در برخی از موارد، ممکن است درخواست ویزای توریستی دبی به‌دلایل ذیل رد شوند:

اخذ ویزای توریستی دبی

صدور ویزای توریستی دوبی در چه مدت زمانی صادر می‌شود؟

پس از تکمیل فرم درخواست ویزا و ارسال آن به‌همراه مدارک خود، باید برای صدور ویزا در انتظار بمانید. معمولاً این زمان انتظار بیشتر از یک هفته به طول نمی‌انجامد؛ اگر از شرکت و اپراتورهای ماهر و مطمئن کمک بگیرید، ویزای شما کم‌تر از سه روز صادر می‌شود. صدور ویزای توریستی دبی نیازی به مصاحبه در سفارت ندارد؛ بنابراین، احتیاجی به مراجعه حضوری نخواهد بود و می‌توان ویزا را به‌صورت آنلاین نیز دریافت کرد.

اخذ ویزای توریستی دبی در شرایط کرونا

با همه‌گیری بیماری کووید-19، امارات متحده عربی از صدور ویزا خودداری کرد و با فروکشی این بیماری و کاهش مبتلایان، دولت این کشور قوانین و شرایط جدیدی را برای صدور ویزای توریستی تعیین کرده‌ است؛ به‌علاوه مدارک قبلی خود، باید برخی مدارک جدید را به‌همراه فرم درخواست ارسال کنید. در ادامه به بررسی شرایط صدور ویزا در دوران کرونا می‌پردازیم.

مدارکی که در دوران کرونا برای اخذ ویزای توریستی امارات باید ارسال کنید عبارتند از:

توجه کنید که برگه پاسخ منفی تست کرونا را به‌صورت پرینت شده به‌همراه خود داشته باشید تا هر زمان که نیاز شد، قابل ارائه باشد. اگر پس از ورود به دبی علائم یا پاسخ مثبت در مورد بیماری کووید مشاهده شود، در بیمارستان دبی قرنطینه می‌شوید و هزینه‌ها را بیمه‌ای که پرداخت کرده بودید، می‌پردازد.

هزینه‌های صدور انواع ویزای توریستی دبی

هزینه‌های صدور انواع ویزای توریستی دبی

هزینه صدور ویزای توریستی دبی به عوامل مختلفی مانند نوع ویزا، مدت زمان اعتبار آن، سن متقاضی و تعداد دفعات ورود به کشور امارات متحده عربی بستگی دارد. به طور کلی، می‌توان انواع ویزای توریستی دبی را به دو دسته تقسیم کرد که معمولا 60 روزه هستند:

ویزای عادی (Single Entry Visa):

این نوع ویزا به شما اجازه ورود یک بار به دبی را می‌دهد. بعد از ورود به دبی، این ویزا باطل می‌شود و برای ورود دوباره باید مجدداً ویزای جدید درخواست کنید.

ویزای مولتی (Multiple Entry Visa):

این نوع ویزا به شما اجازه ورود به دبی برای چندین بار را می‌دهد. شما می‌توانید در طول مدت اعتبار ویزا به طور مکرر به دبی سفر کرده و از این ویژگی استفاده کنید.

ویزای توریستی اکسپرس (Express Tourist Visa):

این نوع ویزا برای افرادی که نیاز دارند تا به سرعت ویزا دریافت کنند، مناسب است و معمولاً در عرض چند روز یا حتی چند ساعت صادر می‌شود.

مهم است که قبل از اقدام به درخواست ویزا، شرایط و مقررات مربوطه را کاملاً بررسی کرده و از نوع ویزایی که بهترین انطباق را با نیازهای سفر شما دارد، مطمئن شوید. همچنین، هزینه‌ها و شرایط دقیق برای هر نوع ویزا ممکن است متغیر باشند، بنابراین بهتر است با منابع رسمی مربوطه تماس بگیرید یا از کارشناسان اپلای 118 مشاوره دریافت کنید.

هزینه‌های جانبی:

علاوه بر هزینه صدور ویزا، باید هزینه‌های جانبی دیگری را هم انجام دهید. در صورتی که از طریق موسسه اپلای 118 برای اخذ ویزا اقدام می کنید، می بایست موارد زیر را انجام دهید:

نکات مهم:

ویزای توریستی دبی

لغو ویزای توریستی دبی امکان‌پذیر است؟

بازدیدکنندگان که ویزای تایید شده امارات متحده عربی را دریافت کرده‌اند گاهی دچار سردرگمی می‌شوند که اگر به‌دلایل مختلف پس از صدور ویزا سفر آنها لغو شود، آیا باید این ویزای معتبر استفاده نشده را لغو کنند یا خیر. در واقع، پاسخ این است نیازی به لغو ویزا نیست؛ زیرا اداره مهاجرت امارات 60 روز اعتبار برای آن ویزا از تاریخ صدور ویزای توریستی دبی داده ‌است و پس از 2 ماه ویزا به‌طور خودکار باطل می‌شود. بنابراین، لغو ویزا با پرداخت هزینه لغو ضروری نیست.

اگر پس از تایید ویزای توریستی دبی احساس می‌کنید ویزای کوتاه‌تری نسبت به مدت زمان اقامت در طول سفر خود درخواست کرده‌اید، لغو آن الزامی است. اسپانسر ویزا می‌تواند در صورت لزوم درخواست لغو ویزای تایید شده و پرداخت هزینه را انجام دهد.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفته شد، دبی شهری زیبا و مدرن با جاذبه‌های بسیار است که سلیقه تمامی افراد را پوشش می‌دهد. برای ورود به دبی و لذت بردن از جاذبه‌های آن، نیاز به ویزای توریستی دبی دارید که در صورت کامل بودن مدارک و واجد شرایط بودن شما، این ویزا در مدت زمان کوتاهی صادر می‌شود. اگر از مشاورین مجرب در این زمینه کمک بگیرید، اخذ این ویزا برای شما بسیار ساده تر و مدت زمان صدور ویزا نیز کوتاه تر خواهد بود.

ویزای توریستی دبی در انواع مختلف صادر می‌شود که با توجه به هدف شما از سفر و مدت زمان اقامت، می‌توانید برای یکی از آنها درخواست خود را ارسال کنید. بهتر است قبل از ارسال درخواست، با مشاورین ماهر و با تجربه مشورت کنید تا از نظر شرایط و مدت زمان اقامت مشکلی نداشته باشید و همچنین، احتمال رد درخواست ویزای خود را به حداقل برسانید.

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .