قیمت واقعی یک خودرو فرسوده چقدر است؟

قیمت واقعی یک خودرو فرسوده چقدر است؟

توصیه می‌شود قبل از اقدام در مورد خودرو فرسوده حتماً این مطلب را بخوانید

یکی از مشکلات ابتدایی در این مورد قیمت اعلام‌شده و بسیار متفاوت بین مراکز اسقاط خودرو فرسوده و دلالان خودرو در این عرصه است, که گاه باعث شده که مالکین دچار دردسرهای قانونی شده و مجبور به پرداخت جریمه و طرح شکایت از دلالان شده است.

البته این مطلب نسبت به موارد پیش‌آمده و شکایات مطرح‌شده تنظیم‌شده است و نیز دلالانی هستند که به‌صورت قانونی و صحیح این امر را انجام می‌دهند.

 

 

مالک خودرو فرسوده که با وکالت اجازه اسقاط را صادر می‌کنند, خلافی و شکایات هنوز به عهده مالک هست, گاه پیش‌آمده که از روی سند خودرو فرسوده, سند دیگری ساخته‌شده و یا لاشه خودرو را شبیه‌سازی می‌کنند و مشکلات برای مالک خودرو فرسوده آغاز می‌شود.

 

یکی از موارد شایع در خودروهای فرسوده اصطلاحی به نام دوقلو است که یا خودرو یا سند شبیه‌سازی می‌گردد, یکی دیگر از دلایل قیمت بالای خرید دلالان تعویض قطعات اصلی و سالم با قطعات معیوب و یا حتی تعویض موتور خودرو فرسوده با یک موتور دیگر است و یا دست‌کوب نمودن شماره موتور است, که تمامی این موارد فقط و فقط باعث جریمه و دردسر برای مالک خودرو فرسوده است و برای دریافت مبلغی بیشتر از سوی دلالان وارد مسیری پرمخاطره و پردردسر می‌شوند و درگیری با نهادهایی همچون پلیس راهور, مراکز اسقاط و سازمان‌های قضایی می‌گردد.

نکته جالب در موارد ذکرشده طولانی بودن و یا عدم دسترسی به مدارک و شواهد می‌باشد, که در مواردی پیش‌آمده که بعد از گذشت چند سال شکایت و یا خلافی برای مالک ایجاد می‌شود.

 

ازاین‌رو پیشنهاد مجموعه یدک 118 به مالکان خودروهای فرسوده برای رهایی از این مشکلات اقدام از طریق مراکز اسقاط مجاز و قانونی خودروهای فرسوده است.