شش نکته که هنگام خریدن لوازم یدکی خودرو باید در ذهن داشته باشیم

شش نکته که هنگام خریدن لوازم یدکی خودرو باید در ذهن داشته باشیم:

صرف نظر از اینکه چقدر زندگی ما با وجود اینترنت راحت شده، خریدن لوازم یدکی خودرو هیچ وقت نباید یک تصمیم عجولانه باشد چرا که می توناند به اتلاف پول، زمان و تلاش منتهی بشه. بنابراین، دونستن چند نکته هنگام خرید قطعات یدکی ماشین ها ضروری است.

چند بار شده محصولی رو خریداری کردید، بعدش متوجه شدید که محصولی که گرفتید چند تا از خواص مهمی که مد نظر شماست رو نداره یا اینکه چند تا ایراد جزئی داره، که اگر کمی اطلاعاتتون بیشتر بود، می تونستید ازشون اجتناب کنید. خب، ما هممون حداقل یه بار تو زندگی همچین اشتباهی رو مرتکب شدیم.

مخصوصا با خرید اینترنتی، که الان چیز بسیار شایعی هست و به کرات اون رو در اطراف خودمون مشاهده می کنیم. و یکی از صنایعی که به واسطه ظهور و رشد خرید اینترنتی، به شدت و با سرعت دستخوش تغییرات شده، صنعت لوازم یدکی خودرو هست.

صرف نظر از اینکه چقدر زندگی ما با وجود اینترنت راحت شده، خریدن لوازم یدکی هیچ وقت نباید یه تصمیم عجولانه باشه چرا که می تونه به اتلاف پول، وقت و تلاش منتهی بشه. بنابراین، دونستن چند نکته هنگام خرید قطعات یدکی ماشین ها ضروری است.

در پایین شش نکته را که باید هنگام خریدن قطعات یدکی خودرو در ذهن داشت، معرفی می کنیم.

فروشنده را بشناس

قبل از خرید هرگونه قطعات یدکی خودرو، خیلی مهمه که تمام اطلاعات مهم فروشنده از قبیل اعتبارش، رو بدونیم.

و با خرید اینترنتی، که به دلیل ازدیاد سایت های تجارت الکترونیک، شناسایی فروشندگان اصیل از فروشندگان تقلبی بسیار سخت شده، خیلی مهم تر شده که حواسمون باشه که از طریق وب سایت درستی معامله خودمون رو انجام بدیم.

بنابراین، بسیار مهمه که خریدتون رو نه تنها از سایتی انجام بدین که کار باهاش آسونه و زمان کمتری رو می طلبه، بلکه باید از سایتی خرید کنین که مشهور باشه و سابقه ی قابل قبولی رو داشته باشه.

قیمت های مختلف رو مقایسه کن

خب پس می خوای یه قطعه برای ماشینت بخری، ولی قیمتش رو نمی دونی. پس، سریع برو تو اینترنت و قیمت های مختلف رو با هم مقایسه کن.

سعی کنید از وسوسه شدن سریع به خاطر معامله ای که به نظر میاد خیلی خوبه و نمیشه ازش گذشت، بپرهیزید.

خوبه که همیشه یه کمی وقت برای جستجوی فروشندگان مختلف بزاریم و در نظر داشته باشیم که هر کدوم از این فروشندگان برای فروش قطعه یدکی مورد نیاز شما، چه مزیت هایی نسبت به بقیه دارند.

همچنین، یک برداشت غلط بسیار مهمی بین مشتریان در مورد هزینه ارسال محصولات وجود داره. اگر فکر می کنید باید هزینه ناچیزی رو برای ارسال قطعات ماشین پرداخت کنید، خب، کاملا در اشتباهید.

قطعات ماشین، برخلاف یه موبایل ساده یا محصولات دم دستی، بزرگ هستند و جرم حجمیشون می تونه تا هفتاد کیلوگرم بالا بره. برای رسوندن همچین محصولاتی، فروشندگان باید روی بسته بندی و چیز هایی از این دست سرمایه گذاری کنند و به خاطر این مسئله، هزینه ی زیادی از شما دریافت خواهند کرد. پس خودتون رو برای این موقعیت آماده کنید.

 

اصالت محصول رو تأیید کنید

قبل از خریدن هرگونه قطعات یدکی، مهم ترین چیز تأیید اصالت اون قطعه هست، این که شرایط کاری مناسبی داره یا نه یا اینکه قادر به برطرف کردن نیاز های شما هست.

یکی از بهترین راه های تشخیص اصل یا تقلبی بودن قطعه ها، اینه که اطلاعات روی محصول رو با اطلاعات موجود در سایت سازنده اصلی آن محصول تطبیق بدید. اگر قطعه ی مد نظر شما در سایت سازنده مشاهده شد، می تونید مطمئن باشید که اون محصول اصله.

همچنین می تونید به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید تا اصل بودنش رو چک کنید. یادتون باشه که همیشه جزییات قطعه ها (مثل شماره قطعه)، توضیحات، اطلاعات مطابقت و غیره رو چک کنید چرا که این موارد در خرید قطعات یدکی بسیار مهم هستند.

گارانتی و قوانین مرجوع کردن

نکته دیگری که باید در هنگام خرید یه محصول یدکی در نظر بگیریم، اینه که آیا گارانتی اصالت داره یا نه. چرا اگه تو اون دوره تضمین شده قرار داشته باشید می تونید محصول رو تعویض کنید. همچنین مانند یه جور بیمه عمل می کنه و همینطور اصالت یه محصول رو تضمین می کنه.

اگر دارید یه قطعه یدکی رو به صورت آنلاین خریداری می کنید، یادتون نره که قوانین مرجوع کردن کالا رو در اون سایتی که قطعه ی یدکی رو ازش می خرید، بخونید.

دنبال راهی برای ردیابی محصول بگردید

این نکته مخصوصا قابل توجه خریدارانی است که قطعه یدکی رو به صورت آنلاین خریداری می کنند. در معامله با فروشندگان آنلاین، باید فاصله ی بین انبار فروشنده با خونه خودتون رو در نظر داشته باشید.

صرف نظر از اینکه از چه فروشگاه آنلاینی، قطعه یدکی را می خرید، حتما سلسله مراحل ارسال محصول و هزینه نهایی ارسال محصول خریداری شده به درب منزل خود را بررسی کنید. مهمه که یه جور سیستم ردیابی داشته باشید تا در هر زمان بدونید که محصولی که خریداری کردید در چه وضعیتی و در کجا قرار داره.

خدمات نصب رو بررسی کنید   

وقتی که قطعه یدکی خریداری شد، تازه به مرحله نصبش می رسیم.

مشتریان می تونن با نصب قطعات توسط خودشان و بدون کمک دیگران، در هزینه های قابل توجهی صرفه جویی کنند. اما نصب بعضی از قطعات نیازمند دانش تخصصی و تجهیزات خاص و یا میزان سازی و تنظیمات حرفه ای است.